(حصّہ دوم) علم غیب ِمصطفیٰ صلی اللہ علیہ وسلّم احادیث مبارکہ کی روشنی میں
٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
عن ابی سعد الخدری رضی اللہ عنہ عن النبی ﷺ قال:یخرج ناس من قبل المشرق ویقرء ون القرآن لایجاوز تراقیھم ،یمرقون من الدین کما یمرق السھم من الرمیۃ ،ثم لایعودون فیہ حتی یعود السھم الی فوقہ ،قیل:سیماھم التحلیق ۔او قال :التسبید۔ (بخاری ،کتاب التوحید، باب قراء ۃ الفاجر و المنافق
و اصواتھم و تلاوتھم لا تجاوز حنا جرھم،حدیث:۷۵۵۹
ترجمہ: حضرت ابو سعید خدری رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ:حضور نبی کریم ﷺ نے ارشاد فر مایا:کچھ لوگ مشرق کی طرف سے نکلیں گے اور قرآن پڑھیں گے جو ان کے حلق سے نیچے نہیں اُترے گا،وہ دین سے ایسے نکل جائیں گے جیسے تیر کمان سے نکل جاتا ہے ،پھر وہ لوگ نہیں لوٹیں گے جب تک کہ تیر (خود)کمان میں نہ لوٹ آئے۔پوچھا گیا :ان کی نشانی کیا ہوگی؟فرمایا:سر منڈوانا۔
عن انس بن مالک رضی اللہ عنہ قال:صعد النبی ﷺ الی احد و معہ ابو بکر و عمر و عثمان ،فرجف بھم فضربہ برِجلہ قال:اثبت احد،فما علیک الانبی او صدیق او شھیدان۔
(بخاری،کتاب فضائل الصحابہ،باب مناقب عمر بن الخطاب رضی اللہ عنہ،حدیث:۳۶۸۶)
ترجمہ: حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ :حضور نبی کریم ﷺاحد پہاڑ پر چڑھے اور آپ کے ساتھ حضرت ابو بکر، حضرت عمر اور عثمان رضی اللہ عنھم تھے۔ احد پہاڑ لرزنے لگا،تو آپ ﷺنے اپنے پائے اقدس سے اُسے ٹھوکر مارا،فر مایا:ٹہر ۔تجھ پر نہیں ہے مگر ایک نبی ،ایک صدیق اور دوشہید۔
عن عائشۃ قالت :قال رسول اللہ ﷺ:یا عثمان ُ!ان ولاک اللہ ھذاالامر یوما فارادک المنافقون ان تخلع قمیصک الذی قمصک اللہ فلا تخلعہ ،یقول ذلک ثلاث مرات۔
(ابن ماجہ ،باب فضل عثمان رضی اللہ عنہ ،حدیث:۱۱۲)
ترجمہ: حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا بیان کرتی ہیں کہ :اللہ کے رسول ﷺنے ارشاد فر مایا:ائے عثمان!بے شک اللہ تعالی تمہیں ایک دن خلافت کا جامہ پہنائے گا تو منافقین تم سے اس جامہ کو اُتارناچاہیں گے جو تمہیں اللہ نے پہنا یا ،تو تم نہ اُتارنا۔حضور ﷺ نے یہ تین مرتبہ فرمایا۔
عن الحسن سمع ابا بکرۃ سمعت النبی ﷺ علی المنبر والحسن الی جنبہ ینظر الی الناس مرۃ والیہ مرۃ ویقول:ابنی ھذا سید ،و لعل اللہ ان یصلح بہ بین فئتین من المسلمین۔
(بخاری،کتاب فضائل الصحابہ،باب مناقب عمر بن الخطاب رضی اللہ عنہ،حدیث:۳۷۴۶)
ترجمہ: حضرت ابو بکرہ رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ :حضور نبی کریم ﷺمنبر پر تشریف فرماتھے اور آپ ﷺ کے پہلو میں حضرت حسن رضی اللہ عنہ تھے ۔آپ ﷺ ایک مرتبہ لوگوں کی طرف دیکھتے اور ایک مرتبہ ان کی طرف اور فرماتے:یہ میرا بیٹا سردار ہے۔اللہ تعالی اس کے ذریعے مسلمانوں کے دو گروہ میں صلح فرمائے گا۔
عن عائشۃ رضی اللہ عنہا :ان رسول اللہ ﷺ دعا فاطمۃ ابنتہ فسارھا فبکت ثم فسارھا فضحکت فقالت عائشۃ:فقلت لفاطمۃ :ما ھذاالذی سارّکِ بہ رسول اللہ ﷺ فبکت،ثم سارَّکِ فضحکت ؟قالت:سارَّنی فأخبرنی بموتہ فبکیتُ ،ثم سارَّنی فأخبرنی انی اول من یتبعہ من اھلہ فضحکت ُ۔(مسلم،کتاب فضائل الصحابۃ رضی اللہ عنھم،باب فضائل فاطمۃ بنت النبی علیھا الصلاۃ والسلام،حدیث:۲۴۵۰)
ترجمہ: حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا بیان کرتی ہیں کہ:رسول اللہ ﷺنے اپنی صاحبزادی حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا کو بلایا،اور ان کو سر گوشی میں کوئی بات کہی ،حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا رونے لگیں،آپ ﷺ نے پھر سر گوشی میں کوئی بات کہی تو ہنسنے لگیں،حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا کہتی ہیں :میں نے حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا سے کہا :رسول اللہ ﷺنے آپ سے سر گوشی میں کیا کہا تھا جو آپ رونے لگیں، اور دوبارہ سرگوشی میں کیا کہا جو آپ ہنسنے لگیں؟حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا نے کہا:رسول اللہ ﷺپہلی بار سرگوشی میں اپنی وفات کی خبر دی تو میں رونے لگی،اور دوسری بار سر گوشی میں یہ خبر دی کہ آپ ﷺکے گھر والوں میں سے سب سے پہلے میں آپ ﷺ کے ساتھ لاحق ہوںگی،یعنی انتقال کروںگی ،تو میں ہنسنے لگی۔
عن ابی ھریرۃ ان رسول اللہﷺ قال:ھل ترونی قبلتی ھا ھنا؟واللہ مایخفی علی رکوعکم ولاخشوعکم وانی لاراکم من وراء ظہری۔
(بخاری ،کتاب الاذان،باب الخشوع فی الصلاۃ،حدیث: ۷۴۱)
ترجمہ: حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ عنہ روایت کرتے ہیں کہ:رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا:کیا تم یہ سمجھتے ہو کہ میں صرف سامنے دیکھتا ہوں،قسم بخدا !مجھ پر تمہارے نماز کی ظاہری حالت پوشیدہ ہوتی ہے نہ ہی باطنی خشوع وخضوع ۔بے شک میں تمہیں اپنے پیٹھ کے پیچھے سے بھی دیکھتا ہوں۔
عن ابن عباس قال:مرّ النبی ﷺ بحائط من حیطان المدینۃ او مکۃ فسمع صوت انسانین یعذبان فی قبورھما ۔فقال النبی ﷺ: یعذبان ،وما یعذبان فی کبیر ثم قال:بلی،کان احدھما لایستتر من بولہ ،وکان الاخر یمشی بالنمیمۃ ،ثم دعا بجریدۃ فکسرھا کسرتین ،فوضع علی کل قبر منھما کسرۃ ،فقیل لہ:یا رسول اللہ !لِمَ فعلتَ ھذا؟قال:لعلہ ان یخفف عنھما ما لم تیبسا۔(بخاری،کتاب الوضوئ،باب من الکبائر ان لا یستتر من بولہ،حدیث:۲۱۶)
ترجمہ: حضرت عبد اللہ بن عباس رضی اللہ عنھما سے مروی ہے کہ:حضور ﷺ مدینہ یا مکہ کے کسی باغ سے گذر ے تو دو شخصوں(مردوں) کی آواز سنی جن پر ان کی قبر میں عذاب ہورہا تھا،تو نبی کریم ﷺ نے فرمایا:دونوں کو عذاب ہورہاہے مگر کسی بڑی بات پر نہیں ۔پھر فرمایا:ہاں،ان میں سے ایک تو اپنے پیشاب کے چھینٹوں سے نہیں بچتا تھا اور دوسرا چغلی کھایا کرتا تھا۔پھر آپ ﷺ نے کھجور کی ایک تر ٹہنی منگوائی اور اس کے دو ٹکرے کئے اور ہر ایک کی قبر پر ایک ایک ٹکرا رکھ دیا۔حضور ﷺ سے عرض کیا گیا کہ یارسول اللہ ﷺ!آپ نے ایسا کیوں کیا؟آپ ﷺ نے فر مایاکہ:جب تک یہ ٹہنیاں تر رہیں گی ان دونوں پر عذاب میں کمی رہے گی۔
عن ابی سعید و جابر بن عبد اللہ قالا:قال رسول اللہ ﷺ:یکون فی آخر الزمان خلیفۃ یقسم المال ولایعدہ۔(مسلم،کتاب الفتن و اشراط الساعۃ،باب لاتقوم الساعۃ حتی یمر الرجل بقبر الرجل فیتمنی ان یکون مکان ا لمیت من البلائ،حدیث:۲۹۱۴)
ترجمہ: حضرت ابو سعید اور جابر بن عبد اللہ رضی اللہ عنھم نے کہاکہ:رسول اللہ ﷺنے ارشاد فر مایا:آخری زمانے میں ایک خلیفہ (امام مہدی )ہوگا جو مال بغیر شمار کئے ہوئے تقسیم کرے گا۔
عن حذیفۃ قال:قال رسول اللہ ﷺ لانا اعلم بما مع الدجال منہ معہ نہران یجریان ،احدھما رأی العین مء ابیض ،والاخر رأی العین نار تأجج ،فاماادرکن احد فلیات النھر الذی یراہ ناراََ وَلْیغمِّض ،ثم لیطأطی ء رأسہ فیشرب منہ فانہ ماء بارد و ان الدجال ممسوح العین علیھا ظفرۃ غلیظۃ مکتوب بین عینیہ کافر یقرؤہ کل مومن کاتب وغیر کاتب۔ (مسلم،کتاب الفتن و اشراط الساعۃ،باب ذکر الدجال و صفتہ وما معہ،حدیث:۲۹۳۴)
ترجمہ: حضرت حذیفہ رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ :رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فر مایا :میں ضرور جانتا ہوں کہ دجال کے ساتھ کیا ہوگا ۔
اس کے ساتھ دو بہتے ہوئے دریا ہوں گے ،ایک دیکھنے میں سفید پانی ہوگا ،دوسرا دیکھنے میں بھڑ کتی ہوئی آگ ہوگی ،پھر اگر کوئی اس کو پالے تو اس دریا میں جائے جو بھڑکتی ہوئی آگ دکھائی دے اور اپنی آنکھ بند کرکے اور سر جھکا کر اس سے پئے بے شک وہ ٹھنڈا پانی ہوگا ،اور بلاشبہ دجال کی ایک آنکھ کانی ہوگی اس پر ایک موٹی پھلی ہوگی ،اس کی دونوں آنکھوں کے درمیان ’کافر‘ لکھا ہو اہوگا،اس کو ہر مسلمان پڑھے گا خواہ اسے لکھنا آتا ہو یا نہ آتا ہو۔
عن ابن عباس عن النبی ﷺ قال:اتانی ربی فی احسن صورۃ فقال:یا محمد!قلت لبیک ربی و سعدیک ،قال:فیم یختصم الملاء الاعلی؟ قلتُ :ربی لا ادری فوضع یدہ بین کتفی فوجدت بردھا بین ثدیی فعلمت ما بین المشرق والمغرب۔
(ترمذی،کتاب التفسیر ،باب ومن سورۃ ص،حدیث:۳۲۳۴)
تر جمہ: حضرت ابن عباس رضی اللہ عنھما روایت کرتے ہیں کہ :نبی ﷺ نے فر مایا:میں نے(خواب میں)اپنے رب کو حسین صورت میں دیکھا ،میرے رب نے کہا:ائے محمد!میں نے کہا :حاضر ہوں یارب!فر مایا :ملاء اعلی کس چیز میں بحث کر رہے ہیں ؟میں نے کہا :یا رب ! میں نہیں جانتا ہوں ،پھر رب تبارک و تعالی نے اپنا دست قدرت میرے دونوں کندھوں کے درمیا ن رکھاجس کی ٹھنڈک میں نے اپنے سینے میں محسوس کی ،پھر میں جان لیا جو کچھ مشر ق و مغرب میں ہے۔
عن النواس بن سمعان فی حدیث طویلۃ و منھا:قال النبی ﷺ فبینھما کذلک اذ بعث اللہ ریحا طیبۃ فتأخذھم تحت اباطھم فتقبض روح کل مومن وکل مسلم و یبقی شرار الناس یتھارجون فیھا تھارج الحمر فعلیھم تقوم الساعۃ۔
(مسلم ،کتاب الفتن و اشراط الساعۃ،باب ذکر الدجال و صفتہ و ما معہ،حدیث:۲۹۳۷)
تر جمہ: حضرت نواس بن سمعان رضی اللہ عنہ سے دجال کے متعلق ایک لمبی حدیث مروی ہے اسی میں یہ ہے کہ:نبی ﷺ نے فر مایا: اسی درمیان اللہ تعالی ایک پاکیزہ ہوا بھیجے گا جو لوگوں کے بغلوں کے نیچے سے گذرے گی جو تمام مسلمانوں کی روح قبض کر لے گی ،اور برے لوگ باقی رہ جائیں گے جو گدھوں کی طرح کھلے عام زنا کریں گے ،تو انہیں لوگوں پر قیامت ہوگی۔
عن انس بن مالک عن النبی ﷺ قال:المدینۃ یاتیھا الدجال فیجد الملائکۃ یحرسونھا فلا یقربھا الدجال و لا الطاعون ان شاء اللہ۔
(بخاری،کتاب الفتن ،باب لاید خل الدجا ل المدینۃ،حدیث:۷۱۳۴)
ترجمہ: حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ :نبی کریم ﷺنے ارشاد فر مایا:دجال مدینہ تک آئے گا تو فر شتوں کو اس کی نگرانی کرتے ہوئے پائے گا ،چنانچہ اس میں نہ دجال آسکتا ہے اور نہ ہی طاعون ۔انشاء اللہ۔
عن انس بن مالک قال:قال النبی ﷺ:یجیی ء الدجال حتی ینزل فی ناحیۃ المدینۃ ،ثم ترجف المدینۃ ثلاث رجفات فیخرج الیہ کل کافر ومنافق۔
(بخاری،کتاب الفتن ،باب ذکر الدجال،حدیث:۷۱۲۴)
ترجمہ: حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ :حضور نبی کریم ﷺ نے فرمایا :دجال آئے گا اور مدینہ کے ایک کنارے قیام کرے گا ،پھر مدینہ طیبہ کی زمین تین مرتبہ کانپے گی تو ہر کافر اور منافق نکل کر اس کی طرف چلا جائے گا۔
عن حارثۃ بن وھب قال:سمعت رسول اللہ ﷺ یقول:تصدقوا فسیا تی علی الناس زمان یمشی الرجل بصدقتہ فلا یجد من یقبلھا۔(بخاری ،کتاب الفتن ،حدیث:۷۱۲۰)
تر جمہ : حضرت حارثہ بن وھب رضی اللہ نے کہا کہ :میں نے رسول اللہ ﷺ کو فر ماتے ہوئے سنا کہ:تم لوگ صدقہ کرو ،کیو نکہ لوگوں پر ایک ایسا زمانہ آئے گا کہ ایک شخص اپنا صدقہ لے کر چلے گا پھر کسی ایسے آدمی کو نہ پائے گا جو اس کا صدقہ قبول کرے۔
عن شقیق قال:کنت مع عبد اللہ و ابی موسی فقالا: قال النبی ﷺ:ان بین یدی الساعۃ لایاما ینزل فیھا الجھل و یرفع فیھا العلم و یکثر فیھا الھرج ،والھرج ،القتل۔
(بخاری،کتاب الفتن،باب ظہور الفتن،حدیث:۷۰۶۲)
تر جمہ: حضرت شقیق سے مروی ہے وہ کہتے ہیں کہ :میں حضرت عبد اللہ اور ابو موسی رضی اللہ عنھما کے ساتھ تھا تو دونوں حضرات نے بیان کیا کہ:نبی اکرم ﷺ نے ارشاد فر مایا:قیامت سے پہلے ایسے دن آئیں گے جس میں جہالت اُتر پڑے گی اور علم اٹھا لیا جائے گا اور ہر ج بہت زیادہ ہو جائے گا۔اور ہرج کا مطلب قتل ہے۔
عن جابر ان رسول اللہ ﷺ قدم من سفر فلما کان قرب المدینۃ ھاجت ریح شدیدۃ تکاد ان تدفن الراکب فزعم ان رسول اللہ ﷺ قال:بعثت ھذہ الریح لموت منافق فلما قدم المدینۃ فاذا منافق عظیم من المنافقین قد مات۔(مسلم،کتاب صفات المنافقین ، حدیث:۲۷۸۲)
ترجمہ: حضرت جابر رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ :رسول اللہ ﷺ ایک سفر سے آرہے تھے جب مدینہ منورہ کے قریب پہنچے تو بڑے زور سے آندھی چلی کہ سوار زمین میں دھنسنے کے قریب ہوگیا ،رسول اللہ ﷺ نے فرمایا :یہ آندھی ایک منافق کی موت کے لئے بھیجی گئی ہے ، جب آپ ﷺ مدینہ شریف پہونچے تو منافقوں میں سے ایک بہت بڑا منافق مر چکا تھا۔(دعا گو ڈاکٹر فیض احمد چشتی)
عن انس بن مالک عن النبی ﷺ قال:یقول اللہ تبارک و تعالی لاھون اھل النار عذابا لو کانت لک الدنیا و ما فیھا اَ کنت مفتدیا بھا فیقول نعم ،فیقول :قد اردت منک اھون من ھذا و انت فی صلب آدم ان لا تشرک ،احسبہ قال:ولا ادخلک النار فابیت الا الشرک۔
(مسلم، کتاب صفات المنا فقین ،باب فی الکُفّار ،حدیث:۲۸۰۵)
تر جمہ: حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ:نبی کریم ﷺنے فرمایا:جس شخص کو جہنمیوں میں سب سے کم عذاب ہوگا اس سے اللہ تعالی فر مائے گا :اگر تمہیں دنیا اور اس کی سب چیزیں مل جائیں تو کیا تم ان سب کو اس عذاب سے نجات پانے کے لئے فدیہ دے دوگے ؟وہ کہے گا :ہاں ! اللہ تعالی فر مائے گا :جس وقت تم آدم کی پشت میں تھے اس وقت میں نے تم سے اس کی بہ نسبت کم چیز کا ارادہ
(مطالبہ)کیا تھا ،وہ یہ کہ تم اللہ کے ساتھ شرک نہ کرو(راوی کہتے ہیں میرا گمان ہے کہ)آپ نے فر مایا :تو میں تم کو جہنم میں داخل نہ کروں گا مگر تم نے شرک کے سوا کوئی بات نہیں مانی۔
عن ابی ھریرۃ قال:کنا مع رسول اللہ ﷺاذ سمع وَجْبۃََ فقال النبی ﷺ تدرون ماھذا؟قال :قلنا اللہ ورسولہ اعلم ،قال:ھذا حجر رُمِیَ بہ فی النار منذ سبعین خریفا فھو یھوی فی النار الاٰن حتی انتھی الی قعرھا۔(مسلم،کتاب الجنۃ و صفتہ نعیمھا،حدیث:۲۸۴۴)
ترجمہ: حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ ہم رسول اللہ ﷺ کے ساتھ تھے کہ آپ ﷺ نے ایک گڑ گڑ اہٹ کی آواز سنی ، آپ نے فر مایا :تمہیں معلوم ہے کہ یہ کیسی آواز تھی ؟ہم نے کہا :اللہ اور اس کے رسول خوب جانتے ہیں ۔آپ ﷺ نے فر مایا :یہ ایک پتھر ہے جس کو ستر سال پہلے جہنم میں پھینکا گیا تھا یہ اب تک اس میں گِر رہاتھا اور اب اس کی گہرائی میں پہو نچا ہے۔
عن انس بن مالک ان رسول اللہ ﷺ قال:ان فی الجنۃ لسوقا یأ تونھا کل جمعۃ فتھیب ریح الشمال فتحشو فی وجوھہم وثیابھم فیزدادون حسنا وجمالا فیرجعون الی اھلیھم وقد ازدادو حسنا و جمالا فیقول لھم اھلوھم :واللہ لقد ازددتم بعدنا حسنا وجمالا فیقولون و انتم واللہ لقد ازددتم بعدنا حسنا وجمالا۔(مسلم،کتاب الجنۃ وصفۃ نعیمھا،حدیث:۲۸۳۳)
ترجمہ: حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ:رسول اللہ ﷺنے فر مایا:جنت میں ایک بازار ہے جس میں جنتی ہر جمعہ کو آیا کریں گے ،پھر شمال کی ہوا چلے گی جس سے ان کے چہرے اور کپڑے بھر جائیں گے اور ان کا حُسن وجمال اور بڑھ جائے گا ،پھر جب وہ اپنے اہل کی طرف لوٹ کر جائیں گے تو وہ کہیں گے بخدا ہمارے پاس سے جانے کے بعد تمہارا حُسن اور جمال بہت زیادہ ہوگیا ہے ،وہ کہیں گے بخدا ہمارے بعد تمہارا حُسن اور جمال بھی بہت زیادہ ہوگیا ہے۔
عن عبد اللہ بن مسعود قال:قال رسول اللہ ﷺ :انی لاعلم آخر اھل النار خروجا منھا وآخر اھل الجنۃ دخولا الجنۃ رجل یخرج من النار حبوا فیقول اللہ تبارک وتعالی لہ:اذھب فادخل الجنۃ فیاتیھا فیخیّل انہا ملأی فیرجع فیقول یارب وجدتہا ملأی فیقول اللہ تبارک وتعالی لہ اذھب فادخل الجنۃ قال:فیاتیھا فیخیّل الیہ انھا ملأی فیرجع فیقول یارب وجد تھا ملأی فیقول اللہ لہ اذھب فادخل الجنۃ فاِنَّ لک مثل الدنیا وعشرۃ امثالھا ،او اِنَّ لک عشرۃ امثال الدنیا قال:فیقول اَ تسخر بی ،او اَ تضحک بی و انت الملک ،قال:لقد رأیت رسول اللہ ﷺ ضحک حتی بدت نواجذہ ،قال فکان یقال:ذاک ادنیٰ اھل الجنۃ منزلۃ۔
(مسلم،کتاب الایمان،باب آخر اھل النار خروجا،حدیث:۱۸۶)
تر جمہ: حضرت عبد اللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ:رسول اللہ ﷺ نے فر مایا کہ:مجھے یقینا معلوم ہے کہ سب سے آخر میں جہنم میں سے کون نکلے گا اور سب کے بعد جنت میں کون داخل ہوگا ،وہ ایک ایسا شخص ہوگا جو کولھوں کے بل گھسٹتا ہو ا جہنم سے نکلے گا ،اللہ تعالی اس سے فر مائے گا:جا،جنت میں داخل ہوجا،جب وہ جنت میں داخل ہوگا تو وہ یہ سمجھے گا کہ جنت بھر چکی ہے ،وہ واپس لوٹ آئے گا اور اللہ تعالی سے عرض کرے گا :ائے میرے رب! جنت تو بھر چکی ہے،اللہ تعالی اس سے فر مائے گا :جا،جنت میں داخل ہوجا ،پھروہ جنت میں آئے گا تو اس کو خیال ہوگا جنت تو بھر چکی ہے وہ پھر لوٹ آئے گا اور عرض کرے گا :ائے میرے رب!میں نے تو جنت کو بھرا ہوا پایا ہے۔تو اللہ تعالی اس سے فر مائے گا :جا،جنت میں داخل ہو،تجھے جنت میں دنیا اور اس کی دس گنا جگہ مل جائے گی ،وہ شخص عرض کرے گا ائے اللہ !تو مالک ہوکر مجھ سے مذاق کرتا ہے،حضرت ابن مسعود رضی اللہ عنہ کہتے ہیں :میں نے اس موقع پر حضور ﷺکو ہنستے ہوئے دیکھا یہاں تک کہ آپ کی مبارک داڑہیں ظاہر ہو گئیں،پھر حضور ﷺ نے فرمایا:یہ ایک جنتی کا سب سے کم درجہ ہے۔
عن عبد اللہ بن عمر :ان رسول اللہ ﷺقال:اذا صار اھل الجنۃ الی الجنۃ وصار اھل النار الی النار اُتی بالموت حتی یجعل بین الجنۃ والنار ،ثم یذبح ،ثم ینادی منادِِ،یااھل الجنۃ !لاموت و یا اھل النار!لاموت،فیزداد اھل الجنۃ فرحا الی فر حھم ویزداد اھل النار حزنا الی حزنھم ۔(مسلم،کتاب الجنۃ و صفۃ نعیمھا و اھلھا ،باب النار ید خلھا الجبارون والجنۃ ید خلھا الضعفائ،حدیث:۲۸۵۰)
ترجمہ: حضرت عبد اللہ بن عمر رضی اللہ عنھما بیان فر ماتے ہیں کہ:رسول اللہ ﷺ نے فر مایا:جب جنتی جنت میں اور جہنمی جہنم میں چلے جائیں گے تو پھر موت کو لایا جائے گا اور اس کو جنت وجہنم کے درمیان رکھ کر ذبح کر دیا جائے گا ،پھر اعلان کر نے والا یہ اعلان کرے گا ،ا ئے اہل جنت اب موت نہیں اور ائے اہل دوزخ اب موت نہیں، تو جنتیوں کو خوشی پر خوشی ہوگی اور جہنمیوں کو غم پر غم ہوگا۔(دعا گو ڈاکٹر فیض احمد چشتی)
0 comments:
اگر ممکن ہے تو اپنا تبصرہ تحریر کریں
اہم اطلاع :- غیر متعلق,غیر اخلاقی اور ذاتیات پر مبنی تبصرہ سے پرہیز کیجئے, مصنف ایسا تبصرہ حذف کرنے کا حق رکھتا ہے نیز مصنف کا مبصر کی رائے سے متفق ہونا ضروری نہیں۔اگر آپ کے کمپوٹر میں اردو کی بورڈ انسٹال نہیں ہے تو اردو میں تبصرہ کرنے کے لیے ذیل کے اردو ایڈیٹر میں تبصرہ لکھ کر اسے تبصروں کے خانے میں کاپی پیسٹ کرکے شائع کردیں۔